Ogłaszany corocznie przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych konkurs “Dofinansowanie działań płatnika składek na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy” umożliwia pracodawcom uzyskanie bezzwrotnego dofinansowania w wysokości nawet do 300 tys. zł. Warto pamiętać, że jest ono wypłacane w cenach brutto i cały podatek VAT oraz podatek dochodowy od zakupu przedsiębiorca może sobie odliczyć.
Od kilku lat pomagamy firmom uzyskać dofinansowania i jesteśmy absolutnym liderem w tej dziedzinie. Warto podkreślić, że podchodzimy do zadania kompleksowo, nie skupiając się jedynie na wniosku, więc można powiedzieć, że prowadzimy sprawę od przysłowiowego „A do Z.”
Do rozpoczęcia współpracy z nami potrzebne będą następujące dokumenty:
Przedsiębiorcy pozyskują najczęściej dofinansowanie na:
Na każdy przedmiot inwestycji wpisany do wniosku, należy przygotować oddzielną ofertę, która musi zawierać:
Jeżeli do urządzenia jest przypisany montaż, należy wydzielić jego koszt.
Jeśli nie macie Państwo czasu na przygotowanie ofert dostawców, polecimy sprawdzone firmy z każdej branży, które przedstawią oferty zgodne z w/w wymogami ZUS.
Jak już wspomnieliśmy, nasza praca to nie tylko napisanie samego wniosku, ale także przygotowanie wszystkich niezbędnych załączników, ocen ryzyka, opinii, badania obciążenia itp.
Wykonujemy wszystkie poprawki, o które wzywa ZUS na przełomie września i października.
Przygotowujemy również w ramach współpracy dokumentację zamykającą wniosek po otrzymaniu pierwszej części środków z ZUS, która jest tak samo rozległa jak dokumentacja początkowa.
Należy być świadomym, że w styczniu beneficjent otrzymuje 60% wnioskowanej kwoty.
Aby uzyskać pozostałą część należy zamknąć wniosek. Podstawą jest okazanie przelewu bankowego potwierdzającego zapłatę za całość przedmiotów dofinansowania.
Jeżeli zakupiony sprzęt wymaga uprawnień (np. wózek widłowy, podnośnik, rusztowanie, wciągarki), przed zamknięciem wniosku należy wykazać, że osoby obsługujące sprzęt posiadają stosowne uprawnienia na urządzenia.
Zgłoszenie zamknięcia wniosku może nastąpić już w pierwszym miesiącu, ale drugą część środków można otrzymać nie wcześniej niż po trzech miesiącach od otrzymania pierwszej transzy. Tak więc sugerujemy, aby wszelkich zakupów dokonywać w okolicach marca, pomimo że 60% już otrzymujecie Państwo w styczniu.
Po zgłoszeniu do ZUS zamknięcia projektu, w firmie stawia się ekspert CIOP który kontroluje, czy dokonali Państwo zakupów zgodnie z wnioskiem. Wcześniej sprawdza dokumentację zamykającą, którą my przygotowujemy bez żadnych dodatkowych opłat.
Jeśli zastanawiacie się Państwo nad wyborem firmy, która poprowadzi dla Państwa wniosek, przytoczymy fakty potwierdzające naszą skuteczność. Możemy pochwalić się dorobkiem ponad 500 pozyskanych dofinansowań z ZUS, co roku zwiększając tę liczbę o ok. 100 wniosków.
W ubiegłym roku wnioski złożyło 65 tys. firm. Wnioski które my przygotowywaliśmy to 14.5 % całego budżetu dofinansowania z ZUS.
Spotykamy się z reklamami firm, które deklarują, że mają wysoką skuteczność w pozyskiwaniu funduszy. W celu ich sprawdzenia można poprosić o wymienienie przynajmniej 30 firm, dla których pozyskali dofinansowanie. Na stronie ZUS opublikowana jest lista rankingowa projektów, więc łatwo to zweryfikować.
Służymy pomocą w razie jakichkolwiek pytań!